dinsdag 18 januari 2011

Vilt, een sjaal en oorbelletjes

Ik ben weer eens met vilt in de weer geweest, iets wat ik ook erg leuk vindt. Ik heb een hartje versiert met allerlei spulletjes.
Zo heb ik een roosje gebruikt dat mijn moeder vroeger geborduurd heeft, het witte bloemetje is ook al heel oud, deze heeft mijn moeder toendertijd gebruikt om op een zelfgemaakte jurk te naaien.
De knoopjes komen uit de knopenpot die bij ma op zolder staat. Als ik het zo bekijk is het een soort herinnerings hartje geworden....
De kleine bloemetjes heb ik zelf gevilt met een viltnaald.

Dit is een hoesje van vilt om een (bank) pasje in te bewaren. Ik heb er al een eerder één gemaakt, maar die was gehaakt.
Ik gaf hem aan mijn moeder en tot nu toe gebruikt ze hem. Omdat hij zo lekker fel van kleur is ziet ze hem goed zitten in haar tas en is ze haar pasje minder snel kwijt.
Omdat het gehaakte exemplaar al wat oud word, is deze voor U ma, ook weer lekker opvallend van kleur!

Deze sjaal heeft mijn ma gehaakt. Het word de komende dagen weer koud dus hij komt goed van pas. Mooi gedaan weer!

Tot slot freubelde ik deze oorbelletjes. Ondanks dat ze niet zo heel bijzonder zijn vind ik ze mooi door hun eenvoud.

Nog even iets anders. Ik krijg regelmatig te horen dat het zo jammer is dat jullie (blogsters) niet kunnen zien als ik een nieuw bericht geplaatst heb.
Ik blijf namelijk altijd onderaan de lijst staan.
Ik heb al veel tips gehad om dit op te lossen, maar tot op heden zonder resultaat.
Mocht er iemand zijn die mij hiermee kan helpen GRAAG!
Voor degene die de oplossing voor mijn probleem heeft, zal ik als beloning iets moois maken.
Posted by Picasa

12 opmerkingen:

  1. Wat een leuk herinneringshartje Rosa Nell en blij dat je weer zo'n fijn pinpas-mapje voor me heb gemaakt.

    Alvast bedankt. Mams

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Roos, het ziet er allemaal weer erg leuk uit! Lief dat jullie steeds zoveel moois voor elkaar maken! Ik heb eens even voor je gekeken en ik denk dat ik weet wat je kunt veranderen zodat je wel zichtbaar wordt zodra je een nieuw bericht plaatst. Als je naar je Dashboard gaat van je blog en je gaat naar 'instellingen' en dan naar 'site feeds'dan krijg je een vraag: Blogfeeds toestaan. Als je daar bij de keuze mogelijkheden 'volledig' selecteert, en onderaan deze instelling opslaat, dan denk ik dat je (en ons) probleem is opgelost. Ik ben benieuwd. Als het niet lukt, heb ik eventueel ook nog iets anders om te proberen. Groetjes Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je een prachtig hart gemaakt Roos !!
    Tof pas-mapje !
    Hele mooie sjaal heeft jouw moeder gehaakt ! Complimenten aan de maakster hoor.
    Leuke oorbelletjes.

    Nog een fijne dag verder ... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een GAAAAF hart heb je gemaakt en je oorbellen zijn erg mooi, leuke sjaal heeft je moeder gehaakt zal zeker van pas komen. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Roos, wat een schattig hart heb je gemaakt. De oorbelletjes zijn ook heel fijntjes. Vaak is hoe simpeler hoe mooier.
    Volgens mij heeft Lydia gelijk. Ik heb ook eens gezocht maar kan verder geen andere oplossing bedenken. Ben benieuwd of het aan die instelling ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend mooi hartje! en dat envelopje! Ben vandaag ook met vilt bezig geweest, vind het toch altijd weer apart materiaal. En ja, het is wel jammer, maar ik klik gewoon regelmatig en dan zie ik wel of je iets nieuws geplaatst hebt hoor! Zou ook niet weten waar het aan kan liggen.. En dank je, ik ben weer helemaal opgeknapt! Heerlijk dat zonnetje buiten! lieve groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijke creatieve creaties....
    Ik vind het hartje Helemaal Super!
    Ik hou daar erg van.....

    Maar je andere creaties zijn ook zeer zeker Mooi :)

    Hoop dat je snel een oplossing vind voor de lijst met meldingen voor een nieuw logje....
    Zelf ben ik hier nog niet zo lang en zou denk ik geen oplossing weten....

    Groetjes van Ivonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Roos wat heb je weer mooie spulletjes gemaak, vooral dat hartje is om te kwijlen en het verhaal wat er achter zit is helemaal mooi. Inderdaad een lief en mooi herinnerings hartje.

    Wat betreft je blogprobleem, volgens mij heeft het te maken met een instelling van feed of zo. Als ik in mijn lijst met blogs kijk dan staat alleen bij jou blog een grijs feed tekentje met een rood kruis, ik kan het tekentje niet aanklikken dus waarschijnlijk ligt het aan een instelling bij jou.
    We zijn al vaker bezig geweest jouw blogprobleem op te lossen maar ik denk dat we het nu misschien gevonden hebben. Ik stuur je even een schermafbeelding zodat je kan zien wat ik bedoel en hoop dan dat je het op kan lossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk spul is dat toch, vilt! Mooi gemaakt hoor :) Met je probleem kan ik je niet helpen, maar misschien heeft Claire dat al gedaan? :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat hartje is echt super leuk/mooi geworden. Ik ben ook een beetje aan het rondneuzen naar mooi vilt. Maar hier in de buurt zit niet echt een zaakje dat het heeft. En via internet vindt ik dat echt lastig kopen. Ik wil namelijk alles het liefste live zien en voelen.

    Groetjes Natasja en freubel ze verder

    BeantwoordenVerwijderen